Uważajmy na oszustwa dotyczące niedopłaty!
Oszuści nie próżnują! Rozsyłane są fałszywe wiadomości SMS z informacją o niedopłacie na przykład za przesyłkę i linkiem przekierowującym do uregulowania rzekomej zaległości. Niestety na fałszywego SMS-a dał się nabrać mieszkaniec powiatu biłgorajskiego, który stracił 2 500 złotych. Zachowujmy czujność, szczególnie teraz kiedy z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia wielu z nas zamawia upominki dla bliskich właśnie przez Internet.
Do biłgorajskiej komendy w piątkowe popołudnie zgłosił się 35 – letni mieszkaniec powiatu. Mężczyzna powiadomił policjantów, że otrzymał wiadomość SMS o treści „Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27”. W wiadomości był również link z użyciem którego miał uregulować zaległość. Niestety mężczyzna otworzył podesłany link i został przekierowany na stronę banku. Zalogował się na swoje konto i potwierdził to wygenerowanym kodem. Po chwili okazało się, że z jego konta „zniknęło” 2 500 złotych, które zostały wypłacone przy użyciu kodu BLIK w bankomacie.
Przypominamy, że pomysłowość oszustów nie ma granic. Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe łudząco podobne do dobrze nam znanych witryn. Zwracajmy uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół! Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Jeśli otrzymamy SMS o zaległości i mamy wątpliwości czy tak jest faktycznie, skontaktujmy się z usługodawcą przez infolinię i potwierdźmy, że faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online a także o tym, że żaden bank nie wysyła do swoich klientów wiadomości z prośbą o podanie haseł lub loginów w celu weryfikacji. Zachowujmy czujność, szczególnie teraz kiedy wielu z nas z okazji zbliżających się Świąt wielu z nasz szuka prezentów dla bliskich w Internecie.
młodszy aspirant Joanna Klimek