Aktualności

20 latek uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku

Data publikacji 18.11.2022

20 - letni mieszkaniec powiatu biłgorajskiego podczas rozmowy z fałszywym pracownikiem banku, uwierzył, że ktoś na jego dane chce zaciągnąć kredyt w wysokości 20 000 złotych. Celem zabezpieczenia wszystkich środków znajdujących się na jego koncie podał oszustowi kod BLIK, myśląc, że pieniądze trafią na bezpieczny rachunek bankowy.

Wczoraj do biłgorajskiej komendy zgłosił się 20 – latek z powiatu biłgorajskiego, który padł ofiarą oszustwa. Jak ustalili policjanci mężczyzna odebrał telefon od osoby, która przedstawiła się jako „pracownik banku”. Podczas rozmowy usłyszał, że na jego dane ktoś usiłował zaciągnąć kredyt w wysokości ponad 20 000 złotych. Oszust wmówił 20 – latkowi, że aby zabezpieczyć jego środki bank wszczął odpowiednie procedury i konieczne jest przelanie pieniędzy na nowe konto. Pierwszym krokiem zabezpieczenia pieniędzy miało być wygenerowanie kodu BLIK. 20 – latek sądząc, że „pracownik banku” chce mu pomóc posłuchał i podał kod oszustowi, a następnie autoryzował transakcję. Na zakończenie rozmówca polecił mu udać się do banku po nową kartę. Młody mężczyzna wierząc w całą historię poszedł do banku, gdzie dowiedział się, że z jego konta w jednym z bankomatów na terenie kraju zostały wypłacone pieniądze w kwocie 3 000 złotych.

Po raz kolejny apelujemy o rozwagę i rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. Oszuści stosują różne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym,  by nie podawać nikomu danych z dowodu osobistego, haseł, kodów, loginów czy pinów. Nie instalujmy też żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub przesłanych linkach. Pamiętajmy, by w przypadku jakichkolwiek podejrzeń nie kontynuować rozmowy, a w razie potrzeby powiadomić bank i organy ścigania.


aspirant Joanna Klimek

  • telefon trzymany w dłoniach
Powrót na górę strony