Aktualności

Uważajmy na „fałszywych pracowników banku”

Data publikacji 21.11.2022

59 - letni mieszkaniec powiatu biłgorajskiego podczas rozmowy z "fałszywym pracownikiem banku", zainstalował oprogramowanie do zdalnej obsługi pulpitu. W efekcie z konta mężczyzny oszuści wykonali przelew na prawie 40 000 złotych. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w kontaktach z nieznajomymi!

Zgłosił się do nas 59 - latek z powiatu biłgorajskiego, który padł ofiarą oszustwa. Z relacji mężczyzny wynikało, że odebrał telefon od osoby, która przedstawiła się jako „pracownik z wydziału zabezpieczeń banku”. Podczas rozmowy usłyszał, że ktoś usiłował wypłacić jego pieniądze i bank chce zablokować podejrzaną transakcję.

Oszust namówił mężczyznę do zainstalowania aplikacji służącej do zdalnej obsługi pulpitu, a następnie polecił mu by zalogował się do swojej bankowości elektronicznej. 59 – latek wykonał polecenie, następnie zobaczył listę składającą się z kilkunastu pytań dotyczących między innym jego danych osobowych, uzupełnienie listy jak powiedział mu rozmówca było konieczne do ponownego uruchomienia konta. Mężczyzna, nie podejrzewając, że rozmawia z oszustem podał dane. Po chwili okazało się, że z jego konta wykonany został przelew na kwotę prawie 40 000 złotych. Wtedy zrozumiał, że został oszukany. Mieszkaniec powiatu o powyższym fakcie powiadomił bank oraz policjantów.


Apelujemy o rozwagę i rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym,  by nie podawać nikomu danych z dowodu osobistego, haseł, kodów, loginów czy pinów. Nie instalujmy też żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub przesłanych linkach. Pamiętajmy, by w przypadku jakichkolwiek podejrzeń nie kontynuować rozmowy, a w razie potrzeby powiadomić bank i organy ścigania.


aspirant Joanna Klimek

  • telefon trzymany w dłoni
Powrót na górę strony