Straciła pieniądze myśląc, że pomaga córce
59 – latka została oszukana przez osobę, która podszyła się pod jej córkę. Oszust skontaktował się z nią za pośrednictwem komunikatora i poprosił o przelanie gotówki na wskazane konto celem zapłaty za nowy telefon. Kobieta przelała środki i w ten sposób straciła 2 000 złotych. Przypominamy, zanim zdecydujemy się pomóc innej osobie potwierdźmy, że to właśnie z nią prowadzimy konwersację.
Zgłosiła się do nas 59 – latka, która została oszukana. Kobieta otrzymała wiadomość za pośrednictwem komunikatora od osoby podającej się za jej córkę. Z treści wiadomości wynikało, że „córce” zepsuł się telefon i pilnie potrzebuje pieniędzy na opłacenie nowego urządzenia. Ponieważ ma problemy z zalogowaniem się do aplikacji bankowej prosi o pilny przelew. 59 – latka sądząc, że pomaga córce wykonała przelew na wskazane konto tracąc tym samym 2 000 złotych. Kiedy następnego dnia rozmawiała z córką okazało się, że padła ofiarą oszustwa.
Przypominamy, ta forma oszustwa jest coraz bardziej popularna. Zwykła wiadomość też może być próbą wyłudzenia pieniędzy. Oszuści podszywają się pod naszych bliskich lub znajomych i proszą o przelanie pieniędzy na zakup towaru lub podanie kodu BLIK. Zanim zdecydujemy się pomóc postarajmy się skontaktować z osobą, która się do nas zwraca i potwierdzić czy faktycznie jest w potrzebie.
aspirant Joanna Klimek