Chciała kupić telefon, trafiła na oszusta
25 latka na portalu ogłoszeniowym znalazła telefon, który postanowiła kupić. Po dokonaniu opłaty za pomocą kodów BLIK na kwotę ponad 1 300 złotych kontakt ze sprzedającym się urwał. Kobieta nie otrzymała ani towaru, ani zwrotu pieniędzy. Apelujemy o ostrożność w podczas zakupów online.
Zgłosiła się do nas 25 letnia mieszkanka powiatu, która została oszukana. Na jednym z portali ogłoszeniowych znalazła ofertę sprzedaży telefonu komórkowego. Ustalili, że sprzedający nada przesyłkę w paczkomacie. Wspólnie ustali, że za pomocą kodów BLIK kupująca przekaże mu pieniądze w kwocie ponad 1 300 złotych. Niestety po dokonaniu opłaty kontakt ze sprzedającym się urwał.
Oszukana została również 29 latka, która na prośbę „znajomej”, która pilnie potrzebowała finansowej pomocy wygenerowała kod BLIK. Kobieta straciła 800 złotych.
Przypominamy, że proceder oszustw na BLIK wciąż jest wykorzystywany przez oszustów. Najczęściej włamują się na konto społecznościowe i podszywają pod właściciela. Następnie wysyłają wiadomości, że pilnie potrzebują pożyczki na przykład na opłacenie zamówienia, obiecując oczywiście zwrot pieniędzy. Przekazany kod wystarczy, aby natychmiast wypłacić pieniądze z bankomatu. Zanim zdecydujemy się pomóc znajomej osobie skontaktujmy się z nią osobiście lub telefonicznie i ustalmy, czy faktycznie potrzebuje pomocy!
Apelujemy również o zachowanie ostrożności podczas zakupów online. Pamiętajmy, aby kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Korzystajmy tylko ze sprawdzonych portali aukcyjnych, czytajmy regulaminy stron i sklepów. Zachowujmy całą korespondencję ze sprzedającym, może ona stać się dowodem w sprawie. Uważajmy na super oferty, mocno zaniżone lub wręcz niewiarygodnie niskie ceny. Nie otwierajmy także podesłanych w wiadomościach mailowych nieznanych nam linków, które mogą zawierać złośliwe oprogramowanie.
aspirant Joanna Klimek