Aktualności

Chciał ratować swoje pieniądze, stracił ponad 9 000 złotych

Data publikacji 27.09.2024

30 latek uwierzył oszustom podszywającym się pod pracowników banku. Jego oszczędności miały być zagrożone. Za ich namową przelał je na „bezpieczne” konto, tracąc tym samym ponad 9 000 złotych. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i nie ufajmy nieznajomym szczególnie jeżeli proszą nas o przelanie lub przekazanie pieniędzy.

Wczoraj do biłgorajskiej komendy zgłosił się 30 latek z powiatu biłgorajskiego, który padł ofiarą oszustwa. Z relacji mężczyzny wynikało, że odebrał telefon od mężczyzny podającego się za „pracownika banku”.

Podczas rozmowy usłyszał, że na jego dane zostały złożone wnioski kredytowe oraz że z jego konta zostały przelane środki w kwocie ponad 3 000 złotych. Następnie oszust „przełączył rozmowę” do konsultantki, która wmówiła 30 latkowi, że aby zabezpieczyć oszczędności musi on przelać środki na bezpieczne konto. Mężczyzna wykonał wszystkie polecenia. W wyniku manipulacji oszustów dokonał przelewu tracąc ponad 9 000 złotych.

Po raz kolejny apelujemy o rozwagę i rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. Oszuści stosują różne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze. Najczęściej wykorzystując strach posiadacza rachunku, przed utratą oszczędności wymyślają fałszywe historie, informują o podejrzanych przelewach, czy też próbach włamań na konto. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym,  by nie podawać nikomu danych z dowodu osobistego, haseł, kodów, loginów czy pinów. Nie instalujmy też żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub przesłanych linkach. Pamiętajmy, by w przypadku jakichkolwiek podejrzeń nie kontynuować rozmowy, a w razie potrzeby powiadomić bank i organy ścigania.


aspirant Joanna Klimek


 

Powrót na górę strony