Aktualności

Myślała, że ratuje swoje oszczędności. Straciła ponad 8 000 złotych

Data publikacji 13.01.2025

51 latka uwierzyła oszustkom podszywającym się pod pracowników banku. Jej oszczędności miały być zagrożone. Za ich namową przelała je na „bezpieczne” konto, tracąc tym samym ponad 8 000 złotych. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i nie ufajmy nieznajomym szczególnie jeżeli proszą nas o przelanie lub przekazanie pieniędzy.

W miniony piątek zgłosiła się do nas 51 latka z powiatu biłgorajskiego, która padła ofiarą oszustwa. Z relacji kobiety wynikało, że odebrała dwa telefony od kobiet podających się za „pracowników banku”.

Podczas rozmów została poinformowana, że na jej dane został złożony wniosek o pożyczkę. Kiedy 51 latka oznajmiła, że nie składała żadnego wniosku usłyszała, że w takim razie ktoś ukradł jej dane a co za tym idzie jej oszczędności są zagrożone. W celu zabezpieczenia pieniędzy miała je przelać na rachunek techniczny. Kobieta wykonała wszystkie polecenia i wygenerowała kilka kodów BLIK. W wyniku manipulacji oszustów straciła ponad 8 000 złotych.

Po raz kolejny apelujemy o rozwagę i rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. Oszuści stosują różne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze. Najczęściej wykorzystując strach posiadacza rachunku, przed utratą oszczędności wymyślają fałszywe historie, informują o podejrzanych przelewach, czy też próbach włamań na konto. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym,  by nie podawać nikomu danych z dowodu osobistego, haseł, kodów, loginów czy pinów. Nie instalujmy też żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub przesłanych linkach. Pamiętajmy, by w przypadku jakichkolwiek podejrzeń nie kontynuować rozmowy, a w razie potrzeby powiadomić bank i organy ścigania.


aspirant Joanna Klimek

 

Powrót na górę strony