Aktualności

Po rozmowie z fałszywym "pracownikiem banku" straciła ponad 45 tysięcy

Data publikacji 18.06.2025

27 - latka chciała sprzedać telefon, po rozmowie z oszustem podszywającym się pod „pracownika banku” straciła ponad 45 tysięcy złotych. Pamiętajmy, niezależnie od tego czy kupujemy, czy sprzedajemy w Internecie nigdy nie otwierajmy podesłanych nam od nieznajomych linków i nie podawajmy żadnych danych ani kodów!

Zgłosiła się do nas 27 - letnia mieszkanka powiatu, która została oszukana podczas internetowej transakcji. Kobieta na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż telefon. Bardzo skontaktowała się z nią kobieta zainteresowana kupnem, która zaproponowała wysłanie przesyłki za pośrednictwem kuriera oraz poprosiła o numer rachunku. Po chwili przesłała 27 – latce „potwierdzenie” wykonania przelewu. Chwilę po tym poszkodowana odebrała telefon od mężczyzny podającego się za "pracownika banku", który pod legendą zwrotu nadwyżki z zapłaty podesłał jej link. Kobieta po skorzystaniu z linku wypełniła znajdujące się w nim pola a następnie wpisała otrzymane z „banku” kody. W efekcie okazało się, że podała kody BLIK, które umożliwiły oszustom wypłacenie pieniędzy z jej konta. W ten sposób straciła ponad 45 tysięcy złotych.

Apelujemy, aby podczas transakcji pieniężnych zachować szczególną ostrożność. Jeśli nieznajoma osoba podsyła nam link, który przekierowuje nas na stronę, gdzie mamy podać jakiekolwiek dane nie róbmy tego! Nie podawajmy żadnych danych, haseł czy kodów na polecenie nieznajomych osób. Zachowujmy rozsądek i pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

aspirant Joanna Klimek

Powrót na górę strony