Aktualności

Chciał sprzedać ekspres do kawy i stracił ponad 11 tysięcy złotych

Data publikacji 09.09.2025

Oszust podszywając się pod kupującego zmanipulował 31 - latka, który chciał sprzedać ekspres do kawy. Mężczyzna skorzystał z podesłanego mu linku co umożliwiło dostęp do jego konta bankowego. W efekcie stracił ponad 11 tysięcy złotych. Apelujemy o ostrożność.

31 – letni mieszkaniec powiatu biłgorajskiego został oszukany podczas internetowej transakcji. Mężczyzna na popularnym portalu ogłoszeniowym wystawił na sprzedaż ekspres do kawy. Skontaktowała się z nim osoba zainteresowana kupnem, która na maila wysłała mu link do realizacji transakcji.

Po otwarciu linku został przekierowany na „stronę banku”, gdzie miał się zalogować do swojej bankowości internetowej. Ponadto w otrzymanej wiadomości zawarta była informacja, że w przypadku trudności z logowaniem może skorzystać z opcji kontaktu telefonicznego. Tak też się stało, wtedy do 31 – latka zadzwoniła kobieta, która podała się za konsultantkę portalu ogłoszeniowego. Powiedziała mu, że konieczna jest autoryzacja. 31 – latek zmanipulowany przez oszustkę autoryzował trzy transakcje. Po jakimś czasie ponownie zalogował się na swoje konto i odkrył, że z jego konta zostały wykonane trzy przelewy na łączną kwotę ponad 11 tysięcy złotych.

Apelujemy, aby podczas transakcji pieniężnych lub kontaktów telefonicznych dotyczących wpłat, zachować szczególną ostrożność. Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe do złudzenia podobne do dobrze nam znanych witryn banków lub sklepów. Korzystając z płatności internetowych, należy zwracać uwagę na każdy najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Podobnie jeśli nieznajoma osoba podsyła nam link, który przekierowuje nas na stronę gdzie mamy podać swoje dane lub logować się na konto nie róbmy tego!  Zachowujmy rozsądek i pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

starszy aspirant Joanna Klimek

Powrót na górę strony